سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/2/23
4:33 ع

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، تب و تاب سفرهای تابستانه هم داغ می شود. ایامی که برای بسیاری از خانواده های پر مشغله ایرانی، تنها یادآور یک جمله است: « وقتشه بریم سفر! »

 

 

 

فصل تابستان، هرچند که دلچسب و خاطره انگیز است اما گرمای سوزان روزهایش هم، غیر قابل انکار است از این رو قصد داریم، مقاصدی را معرفی کنیم که از هر جهت مناسب سفرهای خنک تابستانی اند. با قاصدک24 همراه باشید.

 

*  کرمانشاه

 

طبیعت زیبای این شهر، یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای تابستانی است. آب و هوای خوب و معتدل، آثار باستانی، تفرجگاه‌های بی‌شمار و طبیعت بکر همه وهمه کرمانشاه را به مقصدی بی رقیب برای سفرهای داخلی بدل می کند.

توصیه می کنیم در مدت زمان اقامت خود در این شهر بی نظیر، بازدید از مناطق دیدنی شهر نظیر تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی کرمانشـاه، باغ پرندگان کرمانشـاه، باغ گل کرمانشـاه، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، پارک ساحلی رود قره ‌سو، سراب قنبر، طاق بستان، بیستون، مسجد عمادالدوله، حمام حاج شهبازخان و. . . را از یاد نبرید.

 

* منطقه آزاد ارس

 

این منطقه به قدری از مناطق و سایت های طبیعی، غنی است که ممکن است شما را در تصمیم گیری برای انتخاب محل اقامتتان دچار مشکل کند اما بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و از لحظه لحظه فرصت حضور در طبیعتی بکر و متفاوت، استفاده نمائید.

ارس، برای اغلب دوستداران طبیعت، سرشار از مناطقی است که می توان در آنها با طیب خاطر، شبهای بی شماری را به روز رساند، پس اگر چمدانتان را برای سفر به منطقه آزاد ارس می بندید، می بایست دقت کنید که چیزی را از قلم نیندازید.

کمپ‌های چادرزنی بسیاری در داخل و خارج از شهر جلفا قرار دارند که همگی مجهز به امکانات رفاهی و بهداشتی بوده و به دلیل حضور نیروهای انتظامی و مرزبانی، از امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

توصیه می کنیم در مدت زمان اقامت خود در منطقه زیبای ارس، بازدید از سایت های طبیعی پارک ساحلی درنا و حاشیه رود ارس و همچنین مجموعه های تاریخی کردشت، منطقه و سد خداآفرین، طبیعت بکر آسیاب خرابه و کلیسا سنت استپانوس را فراموش نکنید.

 

* فومن، ماسوله و قلعه رود‌خان

 

اگر می خواهید آب و هوای مناسب، جنگل‌ها و کوه‌های پوشیده از درختان، چشمه‌های متعدد، بقاع متبرکه و امکان تاریخی فرهنگی را تنها در یک شهر تجربه نمائید، فومن و روستاهای دیدنی پیرامون آن را از یاد نبرید.

 

* چهارمحال بختیاری

 

بام ایران یا همان شهرکرد، چندان غنی از اماکن دیدنی و تاریخی است که شاید یک بار سفر کردن برایش کافی نباشد اما از معروف ترین اماکنی که معتقدیم می بایست در همان سفر اول، از آنها دیدن نمائید، می توان به گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان اشاره کرد.

 

* اردبیل

 

سرعین که به داشتن چشمه های آبگرم بی شمارش شهره است، یکی از زیباترین مناطق گردشگری اردبیل است. چشمه های این شهر که از کوه های استوار سبلان سرچشمه می گیرند، همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

 

* کرمان

 

دوساری در کرمان، یکی دیگر از مناطقی است که می توانیم برای سفرهای تابستانی معرفی کنیم. این روستا در پنج کیلومتری جاده جیرفت – کهنوج قرار گرفته و از آب و هوایی معتدل برخوردار است. جریان آب و خاک مناسب دو ساری، به باغ های مرکبات و نخلستان های این روستا رونق بی نظیری بخشیده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

* قزوین

 

در انتهای منطقه الموت، روستایی به نام گرمارود قرار دارد. این روستا از شمال به قلعه نویذر(میمون ‌دژ)، مناطق زرشک و گچلات و از جنوب به گردنه‌های اوانک محدود است از این رو هر ساله در فصل تابستان، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. گرمارود دارای پنج آسیاب قدیمی است و رود الموت، رودخانه و آبشار گرمارود و دوصخره موجود در شمال ‌شرقی ده موسوم به دوقلوهای کل ه‌قندی، از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی آن هستند.

* تهران

 

روستای افجه در پنج کیلومتری تهران، یکی از روستاهای گردشگری لواسانات است. هر چند که امروزه ساخت و سازهای مدرن، بیشتر بافت قدیمی روستا را از بین برده است اما هنوز هم جاذبه های طبیعی همچون باغستان‌ها، مزارع کشاورزی و دشت وسیع هویج افجه، طبیعت ‌گردان بسیاری را در فصل بهار و تابستان به سوی خود می کشاند.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستای افجه می توانیم به آبشار پسچویک، آبشار موآب و چنار 400 ساله، ویرانه‌های کاخ ناصرالدین شاه قاجار، قلعه سربند و … اشاره کنیم.

* کردستان

 

روستای پالنگان در دهستان ژاوه ‌رود، یکی از هفت روستای گردشگری استان کردستان است که با معماری پلکانی خود گردشگران بی شماری را ترغیب به سفر به این دیار می کند. بافت سنتی پالنگان چشم‌انداز زیبایی دارد و چشمه ها و رودخانه های آن روح هر بیننده ای را طراوت می بخشد.

* فارس

 

تنگ براق، نام روستای زیبایی در 190 کیلومتری شمال غربی شیراز است. این روستا به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی، چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد به گونه ای که مزارع سرسبز، جنگل‌ ها و باغ‌ های وسیع آن در فصل‌های بهار و تابستان فضای دل نشینی برای گردشگران پدید می‌ آورند. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری تنگ براق می ‌توانیم به کتیبه ‌ای به خط پهلوی، بافت قدیمی روستا، غار طبیعی و دریاچه ملاصدرا اشاره کنیم.

 

اگر خواندن از دنیای گردشگری و سفر با هواپیما برایتان جذاب است، وبلاگ قاصدک 24 را از دست ندهید؛ این مجموعه همچنین برای شما علاقمندان به سفر، فهرست کاملی از بلیط های هواپیما اعم از چارتر و سیستمی را فراهم کرده است که می توانید با مراجعه به سایت ما به آدرس www.Ghasedak24.com از آنها مطلع شوید.

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ