سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

95/12/14
1:18 ع

عقاید و محیط زندگی اشخاص به مرور زمان می تواند سبب شکل گیری آداب و رسوم خاصی شود که تنها مختص به یک محیط جغرافیایی باشد. آدابی که ممکن است در یک منطقه ی جغرافیایی شایسته و نشانه ی ادب تلقی شوند و در نقطه ای دیگر رنجش و آزردگی خاطر به ارمغان بیاورند اما از کجا درباره ی این بایدها و نبایدها بدانیم؟
با قاصدک 24 همراه باشید تا با برخی از این رسوم آشنا شوید.

آرژانتین:
در آرژانتین نوع خاصی از نوشیدنی به نام “ماته” وجود دارد که بسیار شبیه به چای است. تعارف به نوشیدن ماته نشانه ی صمیمیت و دوستی است پس هرگز دست کسی را که شما را به نوشیدن یک فنجان ماته دعوت می کند رد نکنید.

استرالیا:
مردم این کشور به شدت روی تمیزی و بهداشت اماکن عمومی حساسند و به خاطر این موضوع به خود می بالند پس هرگز در این اماکن سیگار نکشید و از ریختن زباله در آنها اجتناب کنید.

چین:
چینی ها برای افراد مسن احترام ویژه ای قائلند و راحتی آنها را در همه حال به راحتی خود ارجح می دانند. یادتان باشد در این کشور هیچگاه پیش از افراد مسن به اتاقی وارد یا از آن خارج نشوید.

فرانسه:
امکان ندارد یک فرانسوی را ببینید که قبل از سلام و احوال پرسی گفتگویی را آغاز کند پس برای اینکه گردشگر بی ادبی به نظر نرسید قبل از شروع هر کلامی با مردم این کشور  سلام کردن را فراموش نکنید.

آلمان:
هر ساله گردشگران بسیاری در این کشور تنها به این خاطر که به سبک نازی ها سلام کرده اند، بازداشت می شوند. شاید از نظر شما اینگونه سلام کردن تنها یک شوخی بامزه باشد اما باید بدانید که آلمان ها هرگز چنین فکری نمی کنند و این حرکت برای آنها یادآور یک جنایت است.

هنگ‌کنگ:
مردم هنگ کنگ روی هویت خود حساسند و خود را مستقل از چین می دانند پس بهتر است آنها را هنگ کنگی خطاب کنید نه چینی.

اندونزی:
اندونزی یکی از کشورهایی است که در آن به ندرت چپ دست پیدا می شود. مردم این کشور هنگام دست دادن از دست راست خود استفاده می کنند و از دست چپشان در رفتن به توالت بهره می برند. پس در این کشور از دست چپ خود استفاده نکنید و اگر مجبور به این کار شدید برای رفع کدورت عذرخواهی کنید.

کنیا:
مردم این کشور هنگام خطاب کردن یکدیگر بسیار محترمانه رفتار می کنند و از استفاده ی القابی نظیر خانم، آقا، دکتر و … در کنار نام خانوادگی اشان بسیار لذت می برند. اگر خواستید یک کنیایی را که نامش را نمی دانید خطاب کنید حتما از لفظ خانم  یا آقا استفاده کنید و هرگز افرادی که خود را با نام کوچک معرفی نکرده اند به اسم خطاب نکنید.

مالزی:
در این کشور برخی از کارها نشانه ی وقاحت افراد است که مشت کردن دست یکی از آنها است. این حرکت در این کشور معنای خوبی ندارد پس هرگز دستتان را مشت نکنید.

نپال:
رو بوسی در ملا عام و در آغوش گرفتن و دست دادن هنگام سلام و احوال پرسی در نپال کاری ناشایست شمرده می شود. به جای این کار مانند مردم این کشور هنگام سلام کردن کف دست های خود را روی هم قرار دهید؛ نپالی ها به این حرکت ناماسته می گویند.

هلند:
مردم این کشور بسیار رک و روراستند و به ندرت پیش می آید که با حاشیه و نرم صحبت کنند. هلندی ها از رفتارهای تصنعی بیزارند پس هنگام صحبت با آنها حاشیه نروید.

نیوزیلند:
نوعی حرکت در نیوزلند وجود دارد که پیشتر در جنگ ها و امروزه پیش از مسابقات راگبی انجام می شود. نیوزلندی ها هنگام انجام این حرکت که “هاکا” نام دارد، با دست به سینه می کوبند و خرخره کنان زبان درازی می کنند. شاید این حرکات برای شما عجیب به نظر برسد اما باید بدانید هاکا برای مردم این کشور بسیار محبوب است پس بهتر است با آن شوخی نکنید.

روسیه:
طبق آداب و رسم و رسومی که در این کشور وجود دارد، تعدادگل هایی دسته گلی که به افراد زنده هدیه داده می شود باید همیشه فرد باشد و تعداد گل های زوج همیشه برای متوفیان استفاده می شود پس یادتان باشد، هرگز به یک روسی دسته گلی با تعداد گل های زوج هدیه ندهید.

سنگاپور:
مردم این کشور با قرار دادن یک بسته دستمال کاغذی بر روی میزی که می خواهند روی آن بنشینند آن را رزرو می کنند پس هرگز پشت یک میز رزرو شده ننشینید.

تایلند:
تایلندی ها معتقدند سر مقدس ترین قسمت بدن و پا کم ارزش ترین آنهاست از این رو استفاده از پا و نشان دادنش در عموم را ناپسند می دانند. بهتر است در این کشور هرگز پای خود را روی میز قرار ندهید یا از آن برای اشاره به چیزهای ارزشمند نظیر سکه یا اسکناس استفاده نکنید.

امارات متحده عربی:
مردم این کشور مسلمانند و خوردن و آشامیدن در طی روز در ماه رمضان را ناپسند می دانند و خاطی را توسط قانون مجازات می کنند پس حتی اگر مسلمان نیستید باید به قوانین آنها احترام بگذارید.

آمریکا:
در این کشور پیشخدمتان اغلب حقوقی از کارفرمای خود دریافت نمی کنند و تنها روی انعامی که مشتریان به آنها می دهند حساب می کنند پس هرگز در آمریکا  رستورانی را بدون دادن انعام ترک نکنید.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ